DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 05.02.2024 19:06:10 

ho-vlaky

NOVÉ KOLEJIŠTĚ

Vítejte na stránce ho-vlaky.wbs.cz v sekci NOVÉ KOLEJIŠTĚ

Úpravu tohoto bloku zahájíte dvojklikem...

Motiv kolejiště pracuji na něm už delší dobu, byly to desítky návrhů ve WinTracku
Nakonec z toho vyšla vítězně, hlavně díky nedostatku prostoru "klasická" varianta - hlavní trať, oba konce svedny pod panel do smyček se dvěma kolejemi, pro střídání vlakůk a odbočující vedlejší trať do koncového nádraží.

Kolejiště bych zařadil zhruba do IV. - V. epochy.

Rozměry kolejiště jsou zřejmé z plánků, 230 x 170 cm. Nohy mají kolečka, je tedy přístup po odsunutí z obou stran panelu.

Použité materiály - rám je z překližky 15 mm, vyztužený latěmi 10x40 mm, rošty z latí 12x40mm. Vše lepeno a šroubováno.
Nohy 40x40mm na nábytkových kolečkách. Bočnice mají vyříznuté otvory pro přístup
Překvapilo mne, jak je rám tuhý...

Pod tratí překližka 4 mm, podle potřeby lepena ve dvou vrstvách (pevnější než 8 mm) V nádraží jsem začal používat tl 6 mm

Pod kolejemi je pěnová páska na kovové profily sádrokartonu
koleje upevněny oboustrannou lepící páskou a následně budou zaštěrkovány

Použité kolejivo – PECO a zbytky ROCO Line, TILLIG Standard, veškeré CODE 100 (s výškou profilu 2,5mm)

Výhybky PECO, přestavníky ve skryté části původně PECO, posléze z důvodu hlučnosti nahrazeny ve skryté části MTB MP6, s impulzním ovládáním. Ostatní budou MP1, ovládání přepínačem.


Ovládání jízdy vlaků - bude je DCC, systém ROCO (proč jsem se pro něj rozhodl je v sekci ovládání-DCC), zastavování před návěstidly bude pomocí funkce ABC, a normální odpojitelné úseky ve skryté části.

Ovládání výhybek bude analogové pomocí ovládacího panelu s kolejovým plánem.