DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 05.02.2024 19:06:10 

ho-vlaky

Nové kolejiště - postup stavby

Nové kolejiště - postup stavby

Tady budu postupně vkládat postup stavby nového kolejiště formou odkazů na FB - Stavíme kolejiště od A do Z
Příspěvky budu vkládat postupně, nejnovější vždy nahoru

 

10. Příspěvek - 14. 3. 2024
Instalace rozpojovačů ROCO. Nainstaloval a zapojil jsem zatím 9 KS rozpojovačů ROCO. Tady je instalace prakticky nutná na destičku pod panelem. Pokud nechceme upravovat výšku vodícího dílu, tak z jeho rozměru plus zasunutí vedení v základové desce vychází minimální tloušťka panelu cca. 12 mm. Něco k rozpojovačům jsem psal v sekci ovládání kolejiště

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/1461634201444687/

 

9. PŘÍSPĚVEK - 5. 2. 2024

Po roce zase něco přidám, moc toho nepřibylo, bylo spoustu jiných starostí ......
Kolejiště jsme obrátili na bok, instaloval a zapojil jsem všechny přestavníky pro výhybky MP1. Jsou instalovány pod výhybkami a pod každým je podložka z důvodu prodloužení jehly, aby trochu "pružila". Výhybky jsou zapojeny do konektoru, kde si připojí kabel od ovládacího panelu.


 

8. PŘÍSPĚVEK - 1. 1. 2023
 

Prakticky po dvou letec od zahájení stavby ......
Dodělal jsem podklad pro místní trať do koncové stanice a plochu pro koncovou stanici. Nalepil podklad pod koleje a položil koleje trati a koncového nádraží. Na levé straně bude malá výtopna a kusá kolej s pilou, na pravé straně kusá kolej s malým skladištěm ....
Všechny koleje jsou položeny, zbývá jen doplnit zarážedla - "šturcy", ale ty zatím nejsou nutné a překážely by.
Nakonec vše poklizeno, vyčištěno a bude následovat "drátování" - zapojení všech úseků do centrální svorkovnice a pak vyzkoušení jízdy

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/1215407236067386/


7. PŘÍSPĚVEK - 6. 9. 2022

 

Dodělal jsem kousek rámu v místě, kde bude dvoumístná výtopna, stará stavba od firmy POLA https://ho-vlaky.wbs.cz/Vybaveni-a-prislusenstvi-depa.html , tu jsem provizorně usadil
Při "drátování" jsem potřeboval více prostoru, tak jsem udělal provizorní zvýšení noh kolejiště. Dodělané jsou koleje v "depu" a v prostoru budoucího skladiště a rampy s váhou.
Dál jsem vyměřil trasu pro místní trať, slepil podklad kolejí a postavil celou trať. nalepen je podklad pod koleje z pásky.
Dál bude následovat položení kolejí, jejich zapojení do svorkovnice a odzkoušení. Potom už postavení plochy pro koncové místní nádraží .....

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/1128620914746019/

 

6. PŘÍSPĚVEK - 4. 7. 2022

 
Všechny úseky kolejiště už jsou připojeny do centrální svorkovnice a kolejiště je průjezdné ....
Natočil jsem průjezd vlaku a z pohledu strojvůdce
Jen telefonem a minikamerou, takže kvalita tomu odpovídá .....


V příspěvku - jízda vlaku tratí
 
https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/1068712624070182/

 


5. PŘÍSPĚVEK - 11. 5. 2022

 
Nalepil jsem podklad pod nádraží (překližka tl. 6 mm), spoje mimo žebra jsou podloženy také odřezky překližky. Následovalo rozměření jednotlivých kolejí, poloh výhybek a postupné nalepení podkladové pásky. Před umístěním výhybek jsem vyvrtal otvory pro ovládací jehly přestavníků (průměr 13 mm, s rezervou) a nalepil podložky pro upevnění přestavníků. Budou MP1. Postup lepení podkladu o oboustranné pásky je popsán ve skupině. Dál - rozměření přerušených úseků a položení kolejí. Koleje drží jen páska, pokud by se někde "bránily" pomůže hřebíček PECO .... Položeno vše, mimo manipulační koleje u hrany panelu, depa vlevo a kolejí u skladiště vpravo, nad tím ještě budu přemýšlet a vyplyne to při další stavbě. Kusá kolej odbočující z 1. koleje-u budoucího nádraží se dořeší podle prostoru, co zbude ... Tady bude "volná skládka"
Dál budu zapojovat nádraží, vyzkouším funkčnost a jízdu, ale to až příště

V příspěvku - položení kolejí v nádraží

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/1050052292602882/


4. PŘÍSPĚVEK - 26. 4. 2022

Po dlouhé době nějaký pokrok ve stavbě domácího kolejiště.
Dokončil jsem zapojení celé skryté části do svorkovnice a vyzkoušel průjezdnost. To byla dlouhodobá pomalá a pečlivá práce
Pro upevnění přívodů s úspěchem používám nařezané elektrikářské lišty, samolepící-je to za pár korun, 2m cca. 30-35 Kč. Výhybky ve skryté části jsou ovládány přímo vlakem, magnet pod lokomotivou, jazýčkové relé sepne miniaturní relé a to ovládá přestavníky (kvůli vyššímu proudu přestavníků). Původně jsem použil přestavníky PECO, ale byly moc hlučné. Takže jsem je nahradil přestavníky MP6 pro impulzní ovládání. Vše jsem vyzkoušel a potom dodělal rošt pro úroveň "0" a taky zhruba vyzkoušel položení kolejí, aby přestavník nevyšel na žebro. Tady už budou MP1 ..
Vložil jsem i video průjezdu oběma smyčkami, je vidět i přestavení výhybek
Dál budu lepit podklad pod nádražím a pokládat koleje .....

V příspěvku - elektroinstalace, přestavníky

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/1040121630262615/

 

3. PŘÍSPĚVEK - 8. 3. 2021

Dokončena stavba trati v -2 a -1 úrovni. Oba konce smyček vyvedeny na úroveň základní roviny.
Dál provedu přiletování napájení ke všem úsekům a instalaci automatiky přestavování výhybek na vjezdu a výjezdu ze smyček jedoucím vlakem Nic složitého, magnet na podvozku lokomotiv a jazýčkové relé mezi kolejemi.
Po vyzkoušení funkce dodělám rošt v základní úrovni.

V příspěvku - pokládání kolejí ve smyčkých

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/785851195689661/


2. PŘÍSPĚVEK - 27. 1. 2021

Dokončil jsem hrubou stavbu konstrukce vedení tratí ve smyčkách pod základní rovinou. Uklidil jsem, vyluxoval panel a dále bude následovat nalepení pěnové pásky pod koleje a položení kolejí
Spodní smyčka byla položena dříve, dokud byla lépe přístupná, stejně jako přiletování napájení některých kolejí.
Vedení trati do spodních pater vyšlo bez prostorových problémů

V příspěvku - stavba tělesa trati "horní smyčky"

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/780429456231835/


1. PŘÍSPĚVEK - 18. 1. 2021

V lednu 2021 jsem začal se stavbou malého domácího kolejiště.
Velikost H0, 230 x 170 cm
Oba "konce" trati budou svedeny pod panel do smyček, ve dvou patrech.
Rám-překližka 15mm, vyztužená latěmi 10x40mm, zatím je hotová spodní smyčka a položeno vedení trati až na budoucí horní stranu panelu. Připraven prostřední rošt pro položení smyčky.
Koleje pokládám na pěnovou pásku a lepím oboustrannou páskou - viz postup popsaný ve skupině
Kolejivo - PECO CODE  100, výhybky budou kompletně PECO, koleje zatím zásoby ze zrušeného kolejiště, ROCO LINE a TILLIG, vše flexi koleje, dále použiji flexi PECO

V příspěvku - stavba rámu, spodního a středního rámu, stavba tělesa trati "spodní smyčky"

https://www.facebook.com/groups/542435230031260/permalink/775541650053949/