Elektroinstalace - "drátování" kolejiště a vše co k tomu patří Konektory pro připojení ovládacího panelu Jedna polovina bude přimontována na nosném roštu kolejiště a do ní budou postupně (s přísným systémem) připojena všechna možná zařízení, odpojitelné úseky, výhybková relé, semafory, ..... Ve svých tajných zásobách mám několik druhů konektorů, některé nové (nepoužité), jiné byly už použity, ale jsou zachovalé, ale bude nutno nejprve odletovat původní vodiče. Tyto jsou nepoužité, Částečně použité Kompletní zásuvky se zbytky kabelu Použité, se zbytky drátů Kompletní kabely (dobré i jeté)
Mají 2x13 kontaktů a vydrží určitě veškeré zátěže, ktré se mohou vyskytnout, dle vyjádření odborníka klidně několik ampérů. Zdroj těchto součástek je neznámý, výrobce ES, EZ(ČSSR), v zásobách mi ležely už tak minimálně 15-20 let
Veškeré rozvody pro napájení výhybkových relé (24V SS), pro osvětlení LED a návěstidla LED (12-16 v SS)a další příslušenstní bude vedeno
zvláť, odděleně od trakčního napájení (18V STŘ), aby nemohlo dojít k
možnému ovlivnění-rušení digitálních informací. Ovšem není možné se
ubránít občasnému místnímu překřížení techto rozvodů, ale nebudou se
přímo dotýkat. Pracoval lsem na zapojení výhybkových relé pravého zhlaví do konektoru. Konektor připravený k montáži a namontovaný na rámu.
Postupné připojování jednotlivých výhybkovách relé pravého zhlaví. Levá strana (+), nekde po dvou-které budou "chodit" společně. Pravá strana společná (-), zapojebo vždy několik relé dohromady, tyto kontakty se potom ještě navzájem propojí. Zatím to vypadá neupraveně, ale důlžité je hlavně aby přívody nezavazely při letování dalších.
Poslední čtyři kontakty budou (dva už jsou) od výhybek v koncovém nádraží. Volné vodiče přijdou připojit ještě s dalšími dvěma spollečné (-), kapky na rámu jsou kalafuna......
Druhý konektor pro připojení výhybek na levém zhlaví
Rozvody trakčního napájení
Veškeré napájení kolejí, trvale napájené i přerušené (odpojitelné) úseky jsou zapojeny do společné letovací svorkovnice. Jelikož se jedná o střídavý proud, pracovně jsem si přívody označil "FÁZE" a "NULA". Na levé polovině svorkovnice je "nula", na pravé "fáze". Zapojování probíhalo postupně za současného pečlivého zaznaměnávání do plánu (napájecí místo na kolejích-pozice na svorkovnici). Samostatné úseky jsou zapojeny po jednom na samostatné pozice, veškeré trvale napájené (společné) vždy po 3-4 přívodech na jedné pozici.Pro upevnění kabeláže používám elektrikářské lišty mařezané na vhodné délky (3-5 cm) a upevněné vrutem. Jsou v různých velikostech , v délce 2m a vyjde to velmi levně. Cena se pohybuje od 20 - 25,- Kč za 2m.Mnohdy se dají sehnat i nějaké zbytky, po elektroinstalačních pracích, elektrikáři kratší nepotřebné kusy běžně vyhazují. Pokud je potřeba nějaký přívod přidat, vycvakne se krytka a je hotovo. Rozvody napájení pro vlak jsou a budou vedeny samostatně, odděleně od ostatních rozvodů (24V SS pro výhybková relé, napájení veškerého osvětlení LED cca.12-16V SS a to samé pro pro návěstidla LED. Teoreticky by mohla nastat možnost ovlivňování-rušení digitálních informací.
Prakticky plná svorkovníce, zapojeny všechny úseky, společné i samostatné Hlavní "kmen" vodičů. Po zapojení všech přívodů jsem dodal další úchytky a přívody se pokusil "zkultůrnit", aby nikde volně neplandaly.
Místy se svazek rozdvojuje, odbočuje dolů - do skryté smyčky, nebo nahoru - do koncového nádraží místní trati
Důležité je s úchytkami nešetřit, použít raději víc, jsou skoro zadarmo. Je potřeba, aby dráty nikde neplandaly a hlavně se nepletly do cesty vlakům ve skrytých částech kolejiště. Já je budu postupně dodávat podle pořeby.